Regulamin

Regulamin Serwisu Internetowego EKOSFERAONLINE.PL

 

 

Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki funkcjonowania serwisu internetowego Ekosfera Mateczny, działającego pod adresem: www.ekosferaonline.pl oraz www.ekosferamateczny.pl („Serwis”), prowadzonego przez Krupiec sp.z o.o. z siedzibą w Szczytnikach 6, 32-420 Gdów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000624999 , NIP:6832090413, REGON:364788552.

 

Definicje:

 

Czas realizacji zamówienia – czas, w którym zamówienie złożone przez Klienta powinno zostać skompletowane oraz doręczone na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu- TYLKO NA TERENIE MIASTA KRAKOWA (dostawa w sobotę) oraz KATOWIC (dostawa w niedziele).Dopuszcza się dostawę poza obszar tych miast jeśli po wpisaniu kodu pocztowego system przepuści zamówienie lub po uprzednim zapytaniu administratorów serwisu.

Do czasu realizacji zamówienia nie będą wliczane dni, w których platforma oczekuje na dokonanie płatności przez Klienta. Przyjmuje się, że pod warunkiem opłacenia zamówienia, czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia złożenia zamówienia do najbliższego piątku do godziny 12:00 – tyczy się tylko i wyłącznie KRAKOWA oraz KATOWIC. Nieopłacone zamówienia, będą automatycznie kasowane wraz z rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego.

Złożone zamówienie -za złożone zamówienie uważa się oświadczenie kupującego o chęci pozyskania świadczenia usługi na sprowadzenie, wydzielenie, spakowanie i dostarczenie na wskazany adres wybranego przez klienta towaru. Dlatego też, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta (rozumie się tu złożenie zamówienia w portalu ekosferaonline.pl), który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

 

Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót.

 

Hasło – unikalny szereg znaków (cyfr lub liter) wybrany przez Klienta, który Klient nadaje w systemie Serwisu dla celów potwierdzenia swojej tożsamości; Hasło ma charakter poufny i Klient powinien zachować je w tajemnicy.

 

Klient – (i) osoba fizyczna posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także (ii) osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych.

 

Konto Klienta – oznacza konto w Serwisie utworzone na dane (imię, nazwisko i adres e-mail) Klienta.

 

Koszyk – element Sklepu Internetowego, gdzie Klient precyzuje szczegóły zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności, oraz inne dane, jeżeli ich udostępnienie jest konieczne w związku z realizacją zamówienia.

 

Koszty wykonania usługi – rozumie się przez to koszty ponoszone dla celów dostarczenia Towaru Klientowi zgodnie z dokonanym przez niego zamówieniem.

 

Login – identyfikator Klienta w Serwisie – szereg znaków (cyfr lub liter) przypisanych Klientowi.

 

Magazyn – miejsce kompletowania zamówienia złożonego przez Klienta.

 

Osoba Upoważniona – Klient lub inna wskazana przez Klienta pełnoletnia osoba, która jest uprawniona do odebrania zamówienia złożonego przez Klienta oraz wykonania wszystkich uprawnień przysługujących Klientowi, za wyjątkiem prawa do odstąpienia od umowy oraz praw wynikających z odpowiedzialności za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową lub praw wynikających z gwarancji, jeżeli na dany produkt taka gwarancja została wystawiona.

 

Serwis – serwis internetowy Ekosfera Online, działający pod adresem: ekosferaonline.pl i ekosferamateczny.pl.

Wystawca: – Podmiot formalnie sprzedający produkt. W serwisie zarejestrowani są rolnicy lub firmy.

Sklep Internetowy – platforma funkcjonująca w ramach Serwisu, umożliwiająca Klientowi składanie zamówień na usługi.

Usługa – świadczenie polegające na sprowadzeniu, wydzieleniu zgodnie z zamówieniem, spakowaniu i przechowaniu w odpowiednich warunkach wybranego przez klienta towaru.

Towar- artykuł, stanowiący integralną część sprzedawanej przez Sklep Internetowy usługi.

Ekosfera Mateczny, Ekosfera Online– znak towarowy, pod którym prowadzona jest platforma internetowa stanowiąca własność Sprzedawcy.

 

  • 1. Proces rejestracji do serwisu.

 

  1. Status zarejestrowanego użytkownika Serwisu uzyskuje się po wykonaniu następujących czynności:
  2. dokonaniu rejestracji w Serwisie;
  3. dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy Klienta;
  4. zalogowanie w Serwisie przy użyciu Loginu i Hasła.

 

  1. Wraz z rejestracją w Serwisie Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta, umożliwiający składanie zamówień na Towary w platformie Internetowej, a także dostęp do danych Klienta, możliwość ich modyfikacji oraz usunięcia.

 

  1. Klienci są zobowiązani do przechowywania danych niezbędnych do rejestracji w Serwisie, w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z nimi przez nieuprawnione osoby trzecie.

 

  1. Korzystanie z Serwisu jest dostępne dla Klientów dysponujących następującym wyposażeniem:
  2. komputer PC;
  3. szerokopasmowe łącze internetowe;
  4. aktualna wersja przeglądarki internetowej Firefox, Chrome, Safari lub IE (w wersji 9 lub wyższej);
  5. zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player oraz włączona obsługa języka JavaScript, ramek i stylów CSS;
  6. włączona obsługa okien wyskakujących dla domeny kapitankonrad.pl;
  7. aktywne konto e-mail

albo

telefonem komórkowym, tabletem lub innym urządzeniem z dostępem do Internetu.

 

 

  • 2. Zasady składania zamówień w serwisie.

SERWIS eksoferaonline.pl lub eksoferamateczny.pl świadczy usługę pośrednictwa sprzedaży tworząc Market Place pozwalający WYSTAWCOM na zawarcie umowy sprzedaży swoich produktów.

SERWIS nie ponosi odpowiedzialności za jakość produktów dostarczonych w ramach swojej usługi pośrednictwa. Wszelkie reklamacje będą przesyłane konkretnym WYSTAWCOM w celu prawnej naprawy sytuacji.

  1. Osobami upoważnionymi do składania zamówień na Usługi w Sklepie Internetowym są Klienci:
  2. posiadający status zarejestrowanego użytkownika Serwisu;
  3. nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Serwisu – dokonujący zakupów z pominięciem procedury rejestracji i logowania.

 

Sklep Internetowy jest jednym z narzędzi komunikacji Sprzedawcy z Klientami, w związku z tym nie wszystkie Usługi prezentowane na stronach Sklepu Internetowego mogą być dostępne do nabycia za pośrednictwem sieci Internet. Informacje podane na stronie Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz stanowią one zaproszenie do składania ofert przez Klientów. Zawarcie umowy sprzedaży wymaga uprzedniego złożenia zamówienia przez Klienta, a następnie jego weryfikacji przez Sprzedawcę m.in. pod kątem dostępności Usług.

  1. Klient posiadający status zarejestrowanego użytkownika Serwisu składa zamówienie po zalogowaniu się do Serwisu, poprzez dodanie Usługi prezentowanej w Sklepie Internetowym do Koszyka, wybór płatności oraz potwierdzając złożenie zamówienia na Usługę. Wstępna weryfikacja zamówienia zostanie dokonana przez wysyłkę do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o złożonym przez Klienta zamówieniu.

 

  1. Klient nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Serwisu składa zamówienie poprzez dodanie Usługi prezentowanego w Sklepie Internetowym do Koszyka, wybór płatności, następnie potwierdzając złożenie zamówienia na Usługę i podając dane niezbędne do zrealizowania zamówienia zgodnie z procedurą zamieszczoną na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Wstępna weryfikacja zamówienia zostanie dokonana przez wysyłkę do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o złożonym przez Klienta zamówieniu.

 

  1. Dokonywanie zamówień w Sklepie Internetowym jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku, natomiast ich realizacja odbywa się w każdą sobotę (doręczenie na terenie miasta Kraków 8:00-18:00) oraz w każdą niedziele (doręczenie na terenie Katowic i okolic). Sprzedawca zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do dodatkowej możliwości realizacji zamówień w inne dni.

 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
  2. Sprzedawca potwierdza Klientowi przyjęcie zamówienia do realizacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Klienta podczas składania zamówienia adres e-mail.
  3. Informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, będą przesyłane Klientowi na podany przez Klienta podczas składania zamówienia adres e-mail w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i treść złożonego przez Klienta zamówienia.
  4. W zamówieniu Klient może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia faktury VAT, jeżeli żąda wystawienia faktury VAT.

 

 

  • 3. Umowa sprzedaży, cena i sposoby płatności.

 

  1. Z chwilą potwierdzenia przez serwis przyjęcia zamówienia do realizacji dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży Usługi.
  2. Wysokość cen podana w Sklepie Internetowym jest wiążąca i nie może być przedmiotem negocjacji, za wyjątkiem zaistnienia pomyłki w cenie- do weryfikacji przez sprzedającego. Cena Usługi podana w Sklepie nie obejmuje Kosztu dostarczenia jej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

 

  1. Klient ma prawo do wyboru następujących form płatności:
  2. płatność przelewem (szybkie przelewy) za pośrednictwem Przelewy24.

 

 

  1. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest uprzednie dokonanie płatności za zamówioną Usługę, NAJPÓŹNIEJ DO GODZINY 12:00 w piątek poprzedzający SOBOTĘ (dostawę na teren Krakowa) i NIEDZIELE (dostawa na terenie KATOWIC)

 

  1. Sprzedawca dostarcza produkty zgodnie z zamówioną przez Sklep Internetowy Usługą Klientowi wraz z dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy sprzedaży Usługi, to jest potwierdzenie zakupu lub fakturą VAT, jeżeli Klient zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu zamówienia i podał niezbędne dane do wystawienia faktury. Z racji tego iż serwis ekosferaonline.pl pośredniczy w sprzedaży między KLIENTEM w wystawcą zarejestrowanym w serwisie ekosferaonline.pl SERWIS zaznacza iż niektórzy wystawcy (np. prowadzący działalność rolniczą ROLNICY) nie mają możliwości wystawienia FV.
  2. Zobowiązania Klienta wynikające z umowy sprzedaży Usługi utrzymują się od momentu złożenia zamówienia przez klienta, przez uiszczenie całości należności za nią oraz Kosztów jej dostarczenia, aż do odbioru.
  • 4. Doręczenie.

 

  1. Czas realizacji zamówienia na Usługę w SERWISIE Internetowym od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji wynosi nie więcej niż 7 dni roboczych ,nie uwzględniając zamówień modyfikowanych, których termin realizacji ustalany jest indywidualnie. Termin wysyłki do Klienta to zawsze najbliższa sobota (jeżeli to dzień ustawowo wolny, sprzedawca zastrzega sobie prawo do wyznaczenia innego dnia doręczenia). Na dzień doręczenia nie ma wpływu dzień wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Zawsze wszystkie zamówienia złożone i opłacone do PIĄTKU do godziny 12:00 będą dostarczane w najbliższą SOBOTĘ 8:00-18:00. W Katowicach natomiast dostawy są realizowane w niedziele od godziny 7:30 d0 12:30. Przesyłając do Klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, Sklep Internetowy może poinformować Klienta o innym przewidywanym terminie dostawy, aniżeli najbliższy czwartek.
  2. Jako formę dostawy Klient może wybrać:
  3. odbiór przez Klienta pod adresem wskazanym w zamówieniu złożonym przez Klienta w Sobotę w godzinach 8:00-18:00 na terenie miasta Kraków lub dla zamówień złożonych na Katowice (dostawa niedziela 7:30-12:30)
  4. odbiór w najbliższą niedzielę 8:00-9:00 na Targu Ekosfera Mateczny – ul. Łagiewnicka 48 Kraków, po tym terminie opłacone zamówienia, a nie odebrane będą mrożone i utylizowane w przeciągu 1 miesiąca od daty złożenia zamówienia. Zwrot środków NIE NASTĄPI, ze względu na zmianę właściwości sprzedawanych produktów spożywczych oraz brak możliwości ponownej odsprzedaży produktów, jako ŚWIEŻE. Ciągle natomiast można umówić się po odbiór zamrożonych produktów (jeśli wymagają mrożenia).

 

  1. Wszelkie zamówienia, które zostały opłacone przez Klienta przed piątkiem poprzedzającym sobotę z dostawą zostaną wydane tylko i wyłącznie Klientowi lub osobie wskazanej przez Klienta w złożonym zamówieniu.

 

  1. Doręczenie przesyłki, zawierającej zamówioną Usługę, na adres wskazany przez Klienta zostanie zrealizowane w sobotę 8:00-18:00 (dla KRAKOWA) oraz w niedzielę (dla KATOWIC) przez osoby współpracujące z Krupiec sp. z o.o. w wyjątkowych sytuacjach doręczenie może nastąpić w inny dzień za pośrednictwem wybranej przez zarząd firmy kurierskiej.

 

6.Po nieskutecznej próbie doręczenia przesyłki, Towar zostanie zwrócony do Sprzedawcy. O zwrotnym przekazaniu Towaru do Sprzedawcy Klient zostanie powiadomiony poprzez wysłanie do niego korespondencji na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu lub poprzez kontakt telefoniczny w celu potwierdzenia odbioru przez klienta towaru w najbliższą niedziele 8:00-9:00 na Targu Ekosfera Mateczny – ul. Łagiewnicka 48 Kraków. W przypadku nie odebrania przez klienta zamówienia, towary z zamówionych usług będą mrożone i utylizowane w przeciągu 1 miesiąca od daty złożenia zamówienia. Zwrot środków NIE NASTĄPI, ze względu na zmianę właściwości sprzedawanych produktów spożywczych oraz brak możliwości ponownej odsprzedaży produktów, jako ŚWIEŻE.

 

  1. Koszty dostarczenia Usługi, które oprócz ceny za Usługę ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu Internetowego przy składaniu zamówienia.
  2. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać pełnowartościowe, świeże Towary.

 

  • 5. Zwroty.

 

1.Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m. in. w osobą odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; TEN PUNKT MA ZASTOSOWANIE DO OFEROWANEJ PRZEZ NAS USŁUGI
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c.w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.na odstąpienie od umowy, Klient będzie zobowiązany do zapłacenia za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.

 

 

 

  • 6. Reklamacje.
  1. Klientowi będącemu konsumentem i nabywającemu Usługę w celach nie związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, przysługują uprawnienia wynikające z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Zgłoszenie reklamacji powinno zostać:
  3. a) przesłane na adres lub osobiście

 

Krupiec sp.z o.o. Szczytniki 6, 32-420 Gdów

lub

  1. b) przesłane na adres e-mail: bok@ekosferaonline.pl

 

w obu przypadkach przy jednoczesnym dostarczeniu reklamowanej usługi pod adres prowadzenia działalności przez Sprzedającego.

 

  1. Zgłoszenie reklamacji musi nastąpić m.in. poprzez zgłoszenie mailowe, telefoniczne lub osobiści z doręczeniem reklamowanego towaru na adres działalności sprzedawcy.
  2. Reklamacja Usługi zostanie rozpatrzona do 14 dni od dnia złożenia reklamacji wraz z fizycznym otrzymaniem przez sprzedającego Usługi. O sposobie rozpatrzenia reklamacji towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefoniczną.
  3. Reklamacji nie podlegają towary, które uległy przeterminowaniu u klienta.
  4. Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Usługi, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za  pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

  • 7. Dane Klienta.

 

  1. Sprzedawca jest administratorem zbioru danych osobowych przekazywanych przez Klientów Sklepu Internetowego. Dane osobowe przekazywane przez Klienta wykorzystywane są przez Sprzedawcę wyłącznie w celu realizacji zamówień.

 

  1. Klient dokonując rejestracji w Serwisie wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych w formularzu, wyłącznie w celu realizacji zamówień .

 

  1. Klient może również wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji o charakterze reklamowym i handlowym, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

 

  1. Klientowi przysługuje prawo do wglądu do treści podanych danych osobowych oraz ich poprawiania, a także żądania usunięcia danych.
  • 8. Kontakt do sprzedawcy.

We wszelkich sprawach związanych z dokonywaniem transakcji w serwisie Klient może kontaktować się z Sprzedawcą w następujący sposób:

  1. a) pocztą pod adresem:

Krupiec sp.z o.o. Szczytniki 632-420 Gdów

  1. b) telefonicznie pod numerem telefonu: 533 377 666
  2. c) za pośrednictwem e-mail: bok@eksofraonline.pl

 

  • 9. Zakończenie.

 

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie naruszają praw konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową.

 

  1. Wszystkie nazwy usług oferowanych do sprzedaży przez Sklep Internetowy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.